lauantai 14. helmikuuta 2015

Mansikkatuorepuuro

Mun lemppari! Tiedostan kyllä että kyllästytte kohta kuoliaaksi mun puurointoon mutta no can do. Pitäähän mun vähän tassapainottaa kaikkea fudgea (uusi resepti tulossa lähipäivinä!) sekä leivoksia (tänään tulossa also :D). Tein näitä raakapuuroja joskus viime vuonna ennen tätä hurjaa hypeä mutta unohdin ne pitkäksi aikaa. Nyt kun niitä on alkanut näkyä enemmän suomalaisissa blogeissakin, tuli taas inspiraatio tehdä uudestaan. Ja koukkuun jäin. Mie kun olen vähän sellanen ruoan suhteen että kun joku on hyvää niin rakastun päätä pahkaa ja syön sitä 24/7 vähän aikaa ja sit siirryn seuraavaan rakkauteen. Tha's just how I roll. Enkä pelkästään ruoan suhteen.




Mut hei nyt tähän puuroon! Ehkä melkeinpä paras jonka olen koskaan tehnyt! Älyttömän mansikkaista ja ihanaa. Vielä vähän lisää mansikoita, banaania ja mysliä päälle niin aaah. Kyllä säikähtää sitkeinkin flunssa karkuun tämän edessä ;) Meinaan nyt tän viikon torstaina oli mun penkkarit ( TÄÄLLÄ  mahdollisesti vahingollista kuvamateriaalia siitä päivästä... :D ) ja minä, teräsnainen kuka ei ole koskaan kipeä, tajusin tiistai-iltana että mulla on vähän kuumeinen olo. Full-on panic mode. Koska pitihän sitä nyt jaksaa torstaina A) ajella rekalla ympäri kaupunkia, B) hengailla kavereiden kanssa, C) illallistaa porukalla Amarillossa, D) juhlia aamuun asti opiskelijaporukassa khrm... hilpeästi ja E) olla kulmakunnan näyttävin dinosaurus. Tietysti.





Ainesosat (kahdelle):

2 dl kaurahiutaleita
2 rkl chiansiemeniä
3 dl pakastemansikoita
2 dl juotavaa mansikkajugua (Vitalinea)
1,5 dl vettä
1,5 tl vanilja-aromia


+ tuoreita mansikoita, banaania & mysliä




Ohje:


Sulata pakastemansikat ja pilko ne pieniksi paloiksi, säilytä mahdollinen  mehu. Sekoita kaikki ainesosat ilmatiiviissä purkissa ja laita se yöksi jääkaappiin. Nauti aamulla banaanin, mansikoiden ja myslin kera :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ole ihana ja jätä kommentti :)