torstai 1. tammikuuta 2015

Lobster Rolls eli hummeri-hot dogit

Heippa, aika aloittaa uusi vuosi täällä bloginkin puolella! Maistelin "lobster rolls" eli tuttavallisemmin hummerihodareja useamminkin Jenkeissä asuessani (tiedetään, mun kokkikämppis hemmotteli mut pilalle... Joe kun syötti mulle joskus välipalaksikin hummeria :D) ja ne oli mun mielestä hurjan hyviä. No okei, huikeen yllättävää että joku merenelävä on mun mielestä hyvää mutta oikeesti! Miten ihmeessä mulle ei ole aiemmin tullut mieleen tehdä kotona omia?! Anyways, tänään tein toivottavasti mun jenkki-isän/veljen ylpeäksi koska oli nää muuten aika mahtavan hyviä ;D Että hyvää uuttavuotta vaan kaikille!




Ainesosat (3 kpl):

2x300g kokonaista hummeria (valmiiksi keitettyjä ja pakastettuja)
2 sellerinvartta
125g kermaviiliä
2 rkl sitruunamehua
2 rkl ruohosipulia silputtuna
2 rkl persiljaa silputtuna
suolaa
mustapippuria


+ 3 hot dog -sämpylää & levitettä.




Ohje:

Sulata hummerit ohjeen mukaan.  Kuutioi sellerinvarret pieniksi ja paista öljyssä pannulla kunnes ne alkavat pehmetä. Jätä kuitenkin jonkun verran purutuntumaa, älä paista ihan pehmeiksi! Lämmitä sulaneet hummerit ohjeen mukaan (minä 4 min kiehuvassa vedessä). Poista hummereista syötävä osa (täällä apua hummerin avaamiseen!) ja pilko se kuutioiksi. Sekoita hummeri, selleri, kermaviili, sitruunamehu, ruohosipuli, persilja, suola sekä pippuri kulhossa. Lämmitä/paahda hot dog -sämpylöitä hetki uunissa mutta älä paahda rapeiksi! Voitele sämpylät kevyesti ja täytä hummeritäytteellä. Tarjoa ranskalaisten kera!




No nyt oli ihan asialliset hodarit ;)





Mun kokkailuja/muita seikkailuja voi seurailla myös Instagramissa nimellä siruellav :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ole ihana ja jätä kommentti :)